onsdag 18 november 2015

Do not try this at home

Det som jag kommer att sakna när jag flyttar härifrån är bastun.

Här har jag en bastutur på fredagar (liksom hemma, det var typ kriterium för att kunna flytta, man kan ju inte rucka på alla sina rutiner vet jag) men utöver det kan man boka udda turer närhelst under veckans gång mellan 16-23. Det här betyder att jag badat bastu i genomsnitt tre gånger i veckan, ah autuutta! Bastun är min absoluta egentid - utan mobil, utan dator, utan förpliktelser, en enorm källa till inspiration och sinnerso - och konkurrerar bara med gymet om lyckogeneratorns förstaplats. Lyckligtvis kan man kombinera de två, som idag, från gymet en rask promenad genom duggregn rakt till bastun, hur härligt?
 
Det här med bastubad flera gånger i veckan har förstås sina sidor. Ingen bastu utan cider, ingen helg utan vin, you get the drill... Dessutom envisas jag ju med att läsa damtidningar i bastun och inte nog med att det är en kostnad att skaffa en ny tidning för varje bastusession utan dessutom tenderar tidningarna med nit i ryggen att ta slut i mitten av veckan. 

Elle med limrygg är inte att rekommendera i badstugan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar