onsdag 4 november 2015

Att jag inte tänkt på det!

Satt och pratade om jobbsökning med barnen häromkvällen vid middagsbordet.

"Men varför vill du ha ett kontorsjobb?" undrade sextonåringen. "Vill du inte göra något konkret?"
"Jo, här sitter jag ju och ritar dagarna i ända", sa jag. "Men kan man leva på det?"
"Bara typ tre procent av alla artists blir successful", sa fjortonåringen. 
"Där ser du", kontrade jag åt den äldre. "Man kanske dessutom borde ha börjat liite tidigare och kanske utbildat sig också."

Fjortonåringen lyfte blicken och tittade på mig som vore jag förståndshandikappad.

"Men varför anlitar du inte en assassin? Du betalar honom tjugufemtusen och sen tar han livet av nån och så säljer du alla hens organs på typ EBay och så får du fyrahundrasjuttifemtusen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar