söndag 24 september 2017

Där gräset är grönare.

Fredag kväll mycket lyckad husuppvärming hos Syster med sambo. Catchup med gamla bekantskaper och chitchat med nya. Eftersom jag planerat att eventuellt åka till stugan på lördag funderade jag på att bryta upp vid midnatt. Men sedan var det någon som serverade mig en gin tonic och innan jag visste ordet av var klockan fem på morgonen. 

(Varför alltid frågan om varför jag är singel? Jag går ju inte omkring och frågar främmande folk varför de är gifta, fastän det med facit på hand ofta är en mycket mer berättigad fråga. Efter några gin tonic slängde jag ur mig logiska förklaringar som att varför köpa en gräsklippare om man inte har någon gräsmatta, men vill minnas att jag korrigerade att det nog växer gräs, men bara i ett hörn av min gårdsplan.) 

(Sen kanske just inte de gräsklippare jag hörnmärkt är intresserade av min gräsplätt, men så långt kom vi aldrig i diskussionen.)

Det såg lite risigt ut med landefarandet på lördag morgon, men jag uppviglade en enorm viljestyrka och körde iväg under eftermiddagen. Det var värt kraftansträngningen. Vem kan motstå septemberlandskap, bastu, höstens fågelliv och trattkantareller? 



 








Det blev lite av en blixtvisit eftersom jag stämt sen lunchträff med en väninna på Brasserie Kämp söndag eftermiddag. Åt en läcker laxsoppa och utbytte senaste nytt. Tog därefter ett varv på stora varuhuset och plockade med mig fjärde och sista delen av Ferrantes bokserie eftersom jag läste ut tredje delen igår och slutet var en så romantisk cliffhanger att jag inte kunde låta bli.