torsdag 28 januari 2021

Pimpa tant och lägenhet.

Hoppsan, tiden rinner iväg. Vart, kan man fråga sig? 

Förra weekenden var nästan lyxweekend. Började med att spana in min lägenhet som nästan var färdig. Har satt den till uthyrning men det ser tillsvidare lite risigt ut då min toppkandidat hittade en annan lägenhet och de som skulle komma idag avbokade i sista sekund. Priset var kanske lite i överkant så här i koronatider, men nog har jag ju satt ner en hel del på den också. Några före och efter bilder nedan. 

Före:





Efter:






Efter lägenhetsbesöket gick jag på mitt livs andra ansiktsbehandling. Beslöt att man kan unna sig sådant när man närmar sig de femtio. Mycket angenämt bortsett från att jag var rödflammig i två dagar och dessutom fick mystiska utslag på halsen samma kväll. De gick bort följande dag, men nästa behandling om tjugo år blir kanske hos en eko-kosmetolog i stället. På söndag hade vi husbolagets balkongpalaver och om allt går väl får jag en balkong mot väster från mitt sovrum nästa höst. Och hiss dessutom. Sjuk lyx! Håller tummarna. Weekenden avrundades med smaskens blinier på Kappeli. 

(Jo jo, korona jag vet, men man kan inte sluta leva helt.)

(Famous last words.)

Lyxbehandling nummer två: Mina naglar är och har alltid varit tio buckliga och flagande skämt. Igår unnade jag mig en gellackning som ska hålla i tre veckor. Nothing fancy och ingen extra längd, men behöver inte gå med händerna i fickorna, vilket är praktiskt under vinterhalkan.

Imorgon kväll blir det mera blinier med goda vänner, denna gång på Lasipalatsi. Snart är min inhokkimånad januari förbi, och den har varit bättre än någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar