torsdag 7 januari 2021

Yogabluffen

Det blev lite klent med mikropauserna idag och jag slutade jobba arton trettio. Så kan det gå. Vid det laget var jag så hungrig att jag höll på att trilla av stolen.

"Kan du fixa middag?" ropade jag åt nittonåringen.

"JAG?" utbrast han chockerad. 

"Just du", sa jag, "som har studerat en halv timme till skillnad från mig som jobbat i tio timmar."

"Du får betalt", sa han, som om det hade något med saken att göra, men fixade faktiskt middagen och dukade medan jag instruerade från arbetsrummet. Efter middagen föreslog jag en promenad liksom igår kväll och han protesterade inte ens. Vi gick till Clas Ohlson och köpte småprylar till hemmet och återvände via matbutiken där han - i stället för att svara det sedvanliga inte vet jag på min fråga om vad i helsike vi ska äta under de kommande dagarna - föreslog att vi skulle köpa ingredienser till ham and cheese-sandwichar.

Sedan dags för dagens yoga och det var den största blåsningen någonsin. Dagens session hette Burn och var bland annat en rad brutala magmuskelövningar. Aldrig i livet att jag orkat om jag vetat, men lyckligtvis visste jag inte.

P.S.Trumpen och hans anhängare alltså. Vad kan man säga. Narcissistens fall; reaktionen borde knappast vara en överrskning, men visst blir man förbluffad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar