lördag 2 januari 2021

Snö!

Tröttnade på landet och på att man kan röra sig utomhus bara några timmar om dagen så körde tillbaka till stan idag. Man fick hålla tungan rätt i mun; det var så halt att jag på landsvägen började undra om jag alls har bytt till vinterdäck i år.

Det gick bra i alla fall och lyckligtvis har också tjugoettåringen kommit hem helskinnad från sina nyårsäventyr.

Tog nittonåringen på promenad och sushi och han råkade stöta på vänner på stan så hängde med dem ett par timmar. Jag gick hem och påbörjade januari månads pinfärska yogautmaning (BREATH - a brand-new 30 Day Yoga Journey starting January 1/2021). 

Dagens övning var 48 minuter lång och mot slutet skrek jag högt Jag orkar inte! eftersom jag redan hade ont i låren efter en sjukilometers promenad i halvhalt igår, men jag klarade det. De resterande övningarna tycks vara mellan 20 och 30 minuter, det passar bättre i vardagen.

Sedan kunde jag inte låta bli att gå ut i snövädret. Det var så fint och tyst och mjukt och vackert och isnpirerande att jag knäppte bild efter bild med min mobil och pulsade i snön där jag kunde och helst av allt hade haft en pulka eller sprungit omkring som en besatt. Massor av uppdämd energi efter semestern. LAde band på mig och gick bara omkring helt lyrisk.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar