söndag 6 december 2020

Låtsasenergin

Dagens inspirational quote: "Man måste låtsas på riktigt (Árdís Modén)"

Det blev aldig riktigt ljust idag, men jag låtsades att jag var full av energi och gick Ringvägen runt, påföljt av trettiosex minuter yoga. Eller tja - det var yoga med temat "Attention and Abs", inget meditativt ooooommande här inte, och jag försökte påminna mig om varför i all världen jag lovat mig själv ett yogapass varje dag.

Efter detta vräkte jag i mig en så stor portion höns-spenat-nudelsallad med dipsås och barbequekryddade nötter och vegetariska chips att allt låtsande troligen var förgäves.

Örnen cirklade över mitt hus och havsytan idag igen och en yrvaken nyckelpiga irrade omkring runt mig medan jag yogade, i letan efter sommaren.

Glad självständighet! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar