måndag 7 december 2020

Icke-kirurgens arbetsdag

Dagens inspirational quote: "Den vackra delen i skrivandet är att du inte behöver få till det rätt på första försöket, tills skillnad från om du var exempelvis hjärnkirurg. (Robert Cormier)"

Detta använder vi var och varannan dag på jobbet när saker och ting skiter sig; onneks ei olla sentään kirurgeja. 

När jag druckit mitt morgonkaffe i ottan fick jag syn på världens finaste soluppgång!

Efter att jag förevigat den tittade jag i min kalender och fann till min lycka att jag hade endast två möten idag. Beslöt att vara effektiv men också  se till att hinna ta lagom många mikropauser under dagen. 

Klockan halv två skrev jag på chatten åt en kollega att nu måste jag få lunch, annars svimmar jag. Under eftermiddagen hann jag dock ta en såpass lång paus att jag fick upp tvåhundra ledlampor i närmaste ek. 

Nu ser den mest ut som ett paraply i storm.

Jag tvangs sluta arbeta halv sex då jag bjudit Mor och Styvfar på glögg. 

Det blev en bra arbetsdag trots allt; ingen dog idag heller och ett av mina sju möten imorgon blev avbokat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar