onsdag 23 december 2020

Älgen

Inatt drömde jag att jag målade magen på en livslevande älg vit. Älgen sov och vände sig lagom när jag målat halva, så att jag kom åt andra halvan. Men det var svårt att få färgen att fastna på pälsen. 

Sen gick jag och simmade och det var väldigt grunt och kallt och jag krockade med något som kan ha varit en valfisk. Jag buffade iväg den med hälen.

Återvände efter detta till min föreläsning där en kille promenerade omkring och berättade att han precis hade insjuknat i korona. Sen satte han sig bakom mig. Det var en lättnad att vakna och inse att jag inte var omringad av mystiska djur och sjuklingar.

***

Min app visar 97% sömnkvalitet inatt. Är trots det så sömnig att det är en kamp att jobba. Det är något med att man vet att man blir ledig som gör att kroppen börjar slappna av och inse hur den kämpat de senaste månaderna. Längtar som attan efter min långa julledighet. 

Gigantti avhämtade tvättmaskinen som utlovat igår kväll! Efter det gick jag och köpte flaskvis med vin och glögg och några sistaminuten-presenter. Pojkarna kommer på middag och julklappsutdelning ikväll; aftonen firar de med sin Far.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar