tisdag 1 december 2020

Bokstember

Decembers utmaning - skriv något varje dag. Oktober var Inktober, December blir Bokstember.

(Bokst som i bokstav, da-a.)

Jag följer en föredetta författarkursdragare på Instagram och hon delar i December med sig inspirationstips varje dag som kanske kan hjälpa på vägen, tänkte jag. Då tänkte jag typ promptar i stil med "Imorse när jag öppnade kylskåpet...." eller dylikt som skulle få igång skrivflödet.

Tyvärr var det tydligen snarare fråga om inspirational quotes.

1 December: "Du hittar inte skrivtid. Du skapar tid. Det är ditt jobb."

Problemet är ju bara att det inte är mitt jobb. Mitt jobb är tydligen att sitta i onlinemöten med svenskar, danskar, fransoser och polacker från morgon till kväll; dagens saldo sex möten, nästan sex timmar. Jag har en spegel i mitt arbetsrum och kan medan timmarna går se hur håret blir plattare, glasögonen snedare och flottigare och ansiktsfärgen blekare.

På tal om kylskåp. En kväll innan min bastutur tog jag ett glas vittvin som jag inte hann dricka upp innan bastuturen. Beslöt att ställa det i kylskåpsdörren för att hålla det svalt.

Hur tror ni det gick när jag öppnade kylskåpsdörren två minuter senare för att plocka ut min bastucider?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar