fredag 6 januari 2017

Frozen

Sol och ljus välkomnade mig i köket när jag steg upp imorse efter tio timmar efterlängtad sömn.


24 grader kallt påstod telefonen. Prövade med en sväng till mjölkbutiken och kändes inte närmelsevis så farligt som igår kväll när femtonåringen och jag promenerade till Kita på sushi och nästan frös ansiktena av oss i blåsten; nästan vindstilla idag. Klädde mig ändå i dubbla mössor och sjuttonåringens enorma läderpåsavantar och vandrade ner till stranden med min kamera.

Jag var inte den enda som lockats ut för att beundra eller fotografera det rykande havet med omnejd. Kameran var inte helt samarbetsvillig i kylan och mot slutet blev fingrarna också ganska stela, men oj vad det var vackert. Långt över en timme måtte ha gått innan jag vände hemåt mot ärtsoppan.












  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar