onsdag 24 februari 2016

den asiatiska stalkern

Gick till min kinesiska massör för första gången på månader. Kändes som kilovis av arbetslöshet och frustration hon knådade upp. Efteråt var jag dessutom arg på en massa gamla oförrätter. Kanske hade det varit bäst att lämna dem i axlarna?

Till råga på allt klagade massören på min dygnsrytm.
"Youl back colol tells me you go to sleep too late at night. No good fol youl livel!"

WTF? Eikö siltä pysy mikään salassa?

"I am out of work", började jag förklara, "a bit hard to stick to routines...."

Därifrån klampade jag iväg till gymet och var oerhört stark i mina nya trikåer. (Eller kanske det var bara som jag trodde, lite sådär som man tror att man blir en fenomenal golfspelare när man har en ny golfkjol på sig.) (Det blir man inte.) Efteråt var jag helt tillslantslagen nämligen. Dock inte det minsta arg längre.

*Åtminstone sa hon inte "youl back colol tells me you dlink a lot of led wine".  
Blev för övrigt såpass imponerad att bokade en ny tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar