onsdag 2 november 2016

Snö och ekvationssystem

Har sommardäck under bilen. På grund av diverse kommunikationsmissar anländer mina vinterdäck inte förrän nästa vecka. 

"Snöstorm, sa de", sa jag åt femtonåringen imorse och tittade ut genom fönstret. "Hah!"
"Famous last words", sa han.

Glad i hågen körde jag längs torra vägar till jobbet. Mot eftermiddagen tog jag mitt förnuft till fånga, lämnade bilen att sova i det varma garaget och fick skjuts hem med en kollega.

Tillbringat kvällen med att tillsammans med femtonåringen äta vad vi hittade i kylskåpet - avokado, parmesan, citron, spaghetti och tomatsoppa i olika kombinationer - samt lösa ekvationssystem. En slet sig i håret (that would be me) och en annan bankade pannan i bordet (bokstavligen). Vi övervann oss själva till sist och tänker belöna oss med en tripp till närbutiken för lite kvällsmål.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar