söndag 6 november 2016

Sanning eller konsekvens

Inatt drömde jag att jag befann mig någonstans mitt i mörkaste Kina. Där promenerade jag omkring och tittade på små miniatyrhus samt drack den sista slurken ur en rödvinsflaska. På en terrass där jag satt och åt landade det plötsligt en skruvmejsel bredvid mig. När jag tittade upp såg jag en man och en kvinna som stod på balkongen och grälade. Var gång kvinna öppnade munnen slängde mannen ner en pryl på gatan. En träbit med spikar i, en hammare. "Cuidado, señor!" ropade jag argt. Han slängde ner flera verktyg och jag promenerade över floden längs med bron. Senare lade jag mig på mitt hotell och lyssnade till havet. (Mitt i Kina, men ni vet, drömmar.) När jag gläntade på gardinen insåg jag att vågorna var höga som hus och tvärbranta och mitt hotell låg precis på sandstranden. Jag undrade om jag skulle våga sova en endaste blund.

I verkliga livet har jag 
- druckit skumppa som saft och dansat på jazzklubb
- med anledning av femtonåringens födelsedag bjudit mina ex-släktingar på vad som tydligen var alldeles för lite godsaker
- sorterat mitt rena byke, äntligen
- vandrat i snöväder, bland annat till mitt gym dit endast två andra individer hade hittat
- ätit delikat rostbiff
- sett de tre sista avsnitten av Strandhotellet

Over and out.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar