torsdag 31 januari 2019

Kanondag, kanelkväll.

Herregud så trött.

Så mycket jobb. Så mycket osorterat byke. Så mycket snö. 

En morgon körde jag ut genom porten och möttes av en gigantisk snövall. Fick hämta skovel på innergården för att kunna skotta ut mig och bilen på gatan. Lika stor vall mötte mig på kvällen när jag kom från jobbet halv sju. Gav upp och parkerade i hallen under Kaserntorget två nätter i rad. Idag körde jag in på gården och fick bara nosen av bilen att rymmas på min parkeringsplats. Får eventuellt backa ut genom portgången imorgon pga inget vändutrymme. That'll be fun. Hej, försäkringsbolaget.

Annars ju härligt med vinter och snö, men.

Avhämtade sjuttonåringen ikväll på andra adressen, mysigt återseende fast han bara varit borta en halv vecka. När han fixade kvällsgröt bad jag honom fylla på kanelburken själv, men han vågade inte, så jag gjorde det.