söndag 29 oktober 2017

Fifty-sixty

Inspirerad av någon av intervjuerna jag hörde på bokmässan frågade jag mina söner ikväll om jag har tryckt ner deras självkänsla under deras uppväxt.

"Nej", sa artonåringen. 
"Jo", sa femtonåringen.

No comment. 

"Vill du ha din grönväxt tillbaka?" frågade jag artonåringen och viftade med penningträdet jag lånat för att vattna.
"Jag bryr mej inte."
"Men det behövs för att det ska vara feng shui i ditt rum!"
"Det blir feng shui i mitt rum av att JAG är där."



Bilden var mitt bidrag för kampanjbild till bokmässan. Den nådde ingen framgång (vinnaren finns här) men gav mig åtminstone gratis inträde. Jag borde kanske idag ha gått på föreläsningen om hur man motiverar unga till att läsa, men valde i stället en intervju med Sanna Wikstöm där hon berättade hur man förverkligar sina drömmar. 

Aldrig försent? 

(Trots att min mor brukade säga att "nå nu är det försent att stiga tidigt opp!").