tisdag 17 maj 2016

Prio 1: Städdillet

Insåg att bara måste städa allra först för att sedan kunna ta tag i resten av mina förpliktelser alternativt njuta av livet. I ett tappert försök att delegera chattade jag till min sextonåring som flyttade till sin far igår.

Jag: "Hinner du komma och städa ditt rum?"
16: "E de nu pakko."
Jag: "Jag ska dammsuga."
16: "De e ju int ens paha. Någo kläde."
Jag:














16: "Sätt allt på min säng bara. Fotisgrejerna i 'stuff idk where to put'-boxen. Lätt e de."
Jag: "Om det är så lätt, varför är det inte gjort?"
16: "Fö ja tänkte städa men sen ringde pappa o sa att ja hade 10 mina på mig o packa. O att packa to 15 mina. Så de ble int nå tid o städa."

F*ck. Han tog till My-Dad-is-a-Disorganized-Unplanned-and-Impulsive-Individual-kortet.

Jag: "Ok. Förstår. Explanation accepted."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar