lördag 21 maj 2016

"I only want to see you laughing in the purple rain"

Igår eftermiddag efter Helsinki Design School hoppade jag på cykeln och trampade till gymet. Blev bara ett kort pass innan hem i duschen, lite skumppa och snabbmiddag och klev in på Santa Fés innergård vid åttatiden. Solsken, varmt i luften, folkhop. Zühlke och hennes band spelade en räcka coverlåtar som närapå alla finns på mina spellistor. Visst blir människan lycklig av lite live musik och dans. En perfekt kväll för att vara ute hela natten men den annalkande skolningsdagen tvingade hem mig vid ettiden. När jag vaknade lite före fem för att stirra i taket varvat med hundsömn till halv åtta insåg jag att jag inte idag skulle känna mig fullt så fantastisk och kreativ som igår.

Idag, efter en mindre energisk skoldag; lite kaffe på trappbalkongen med fötterna på räcket, lånebastu med cider, ett glas vittvin precis före solen försvann bakom hustaken, en bok full av livsvisdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar