fredag 15 april 2016

den eviga söndagen

Låg i bastun och läste Anna, eller var det kanske Me Naiset. Har alltid tyckt om Antti Reini - han är ju basically en charmig renttu, men en vettig sådan. Nu sa han såhär:

Hemmottelen itseäni pyrkimällä elämään niin kuin joka päivä  olisi sunnuntai. En kanna ylimääräistä painolastia. Jos on ruuhka, olkoon ruuhka. Jos avaimet jäävät himaan, ne jäävät himaan. Pyrin ottamaan rennosti. Jo tunnissa tapahtuu niin paljon asioita, joihin en voi vaikuttaa, että niiden kannatta antaa vaan olla. Minun ei tarvitse muuttaa joka asiaa mieleisekseni.

Antti Reini är min nya idol. Jag vill också leva evig söndag. Vilket jag ju i och för sig gör. Häromdagen stod jag vid dörren och insåg att jag glömt nycklarna hemma. Ryckte på axlarna och promenerade iväg lite planlöst. 

Hittade nycklarna i en oväntad ficka och gick besviken hem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar