onsdag 27 april 2016

definitionen på en finlandssvensk

Har fullständigt tappat förmågan och inspirationen att skriva. Men minns från mina skrivkurser att det är bara att göra det i alla fall, någonting blir det alltid. Ett glas vin och en lätt uppåtfylla skulle ju hjälpa avsevärt, men det kan man inte ta till varje dag. 

Försökte tillföra energi till min sega dag genom att promenera runt Brunnsparken genast efter morgonmålet och avsluta kvällen på gymet. Däremellan utförde jag de simplaste punkterna på min to-do-lista och prokrastinerade framgångsrikt med allt det viktiga. 

Sextonåringen å sin sida har drabbats av energiboost och cyklade idag halva staden runt - Fiskhamnen-Kottby-Brändö - för att spela lacrosse och fotboll. Han dök just in genom dörren och kastade sig platt på golvet med ett stön, något om hans lårmuskler eller avsaknaden av dem. Fjortonåringen lurade jag ut på en liten promenad under vilken han berättade om sin nya businessidé. Han köper i SIWAn ett kexpaket med tolv kex för tre euro och säljer kexen åt sina klasskamrater för två euro styck.

"De är finlandssvenskar sidu", sa han med en axelryckning. "De får tvåhundrafemtio euro i månadspeng."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar