söndag 13 december 2015

jag bara undrar

Hur kommer det sig att alla dörrar i Stockholm öppnas inåt? I butikerna, barerna, restaurangerna, caféerna. Livsfarligt vid eldsvåda och mycket pinsamt i vardagen.

(Tänk, i Finland kryper man ut.) 

Är det tillåtet att göra så omtumlande utställningar som Fotografiska? Redan efter bild nummer två på utställningen om flyktingbarnen grät och snörvlade jag som en besatt och tryckte in alla mina skrynkliga sedlar i insamlingslådan och måste sitta på en bänk i mörkret och samla mig och torka mascaran i ärmen innan jag kunde gå vidare. 







Hur många Espresso House kan det finnas i den här staden? På vägen till den enda där jag hade kaffeträff idag måste jag ha passerat typ femton och alla var de proppfulla med folk.



Får man ha hundar på hotell? På väg till baren mötte jag en nyklippt bison frisée som höll på att skrämma livet ur mig. Ni vet, enormt bollhuvud, galna svarta knappögon kommer knallande helt oväntat och tyst runt hörnet längs heltäckande matta. 


Tung, lång, fin, kall och bisarr dag och då nämnde jag inte ens de maskerade julgubbarna på vattenskotrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar