onsdag 20 april 2022

Två rader

Herregud, höll på att glömma. Jag och mina jevfla utmaningar. 

Har lust att göra som tjugoåringen då jag för ett antal år sedan bad honom skriva två rader i gästboken på landet inan han gav sig iväg. Han skrev, givetvis, "två rader".

Är nu vrålhungrig efter att jag besökt mitt nya gym; en miniliten sal praktiskt taget i nedre våningen av mitt hus. Närmare bestämt i grannhuset, men det tar mig en minut att gå dit. Det gjorde mycket gott, men blev litet sent eftersom jag jobbade till sex och sedan var tvungen att äta ett mellanmål för att alls orka gå - eftersom jag bara ätit morgonmål, mellanmål, lunch och mellanmål tidigare under dagen - och sedan måste jag naturligtvis vänta på att mellanmålet lade sig och var inte på gymet förrän närmare åtta. Måste alltså nu slänga i mig ytterligare ett mål som kanske inte kan kallas middag men ej heller kvällsmål, för det brukar jag äta vid elvasnåret. 

Nuförtiden är det inte bara min Mor och min yngre son som undrar om jag har binnikemask när jag äter åtta gånger om dagen. (Midjemåttet bevisar dock att det inte är fallet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar