söndag 24 april 2022

Hälsoretreat i öst

I vanliga fall när väninnan med schäfern dyker upp så dricker vi skumppa och vin in på småtimmarna. Nu är hon lyckligtvis mitt i en strikt diet och drack endast vatten. Undertecknad höll sig till ett par bastucider och lite rosévin med maten. Utöver detta promenerade vi sammanlagt tolv kilometer under de två dagarna, fick sol på näsorna och förbättrade världen på nyktert huvud.




Och igår gick isarna, så jag lade i simtrappan fick mig äntligen två dopp bland isflak och vassjok under bastubadandet. (Lite svårt att komma under ytan, men det lyckades, huvudet inkluderat, fast jag vet att det inte är att rekommendera.)



Värsta hälsoretreatet!

Bastukammaren med kaffemaskinen fick fem stjärnor *****

När gästerna åkt kom Mor på kaffe för att jag skulle hjälpa henne med val av utemöbler till hennes nya terrass. Det kunde jag inte, men hon fick kaffe och också lite sol på näsan. Trots den iskalla kalla nordanvinden var det lä och t-shirtsvarmt på kortsidan av min glasfarstu. Efter detta hann jag ännu med att tvätta alla mina fönster. (Lite av en Spede-tvätt, men blev i alla fall snäppet bättre än tidgare.)

Nu tillbaka i stan där det snart vankas lövbiff med sparris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar