söndag 16 januari 2022

Veckorapport

Med matlådan gick det ju så, att den aldrig kom på måndagen. I stället fick jag den på tisdag kväll och en kompensation på 20 pengar. Bortsett från den skrala starten mycket nöjd. Har tillrett kallrökt-lax-citronpasta och tikka masala som jag åt på i ett par dagar. På fredag kom tjugoåringen och hjälpte mig att tillreda och äta den sista rätten, en milt eldig korvgryta.




Blev så pass inspirerad av dessa nya recept att jag laddade ner ett av deras vegerecept igår innan jag körde till landet, köpte ingredienserna på vägen och tillredde på kvällen efter bastun en apelsin-spenat-fetapasta som också blev lyckad. Hann igår också med en skidsväng på isen och en till imorse i sällskap av ett par havsörnar. Nu börjar det förutspådda snöblandade regnvädret dra ihop sig.


Under veckan har jag också hunnit få mitt tredje koronavaccin, medan tjugotvå-åringen i Örebro däremot fått själva koronan. Han tycks ddck redan ha tillfrisknat, då han igår skickade en video från ett av sina Zoom-tutormöten. Skönt att se honom lajv, fastän han hela tiden bedyrat att han mår bra bortsett från ett par dagars stegring, snuva, halsont oh trötthet.




Nu inväntar jag en kompis som kommer på lunch, kaffe och eftermiddagsbastu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar