måndag 3 januari 2022

De nya movesen

Började min morgon med att bränna mig med plattången på halsen. För att inte vakna upp med en fritsu imorgon bitti skyndade jag att rycka ut ett paket röda vinbär ur frysen att svalka brännskadan med. Paketet var naturligtvis öppet så vinbären strittade omkring i vardagsrummet. Det var lite svårt att sopa upp dem samtidigt som jag tyckte den resterande påsen mot halsen. Få se hur det ser ut imorgon.

Innan jag knallade iväg mot dagens ärenden lyckades jag ytterligare spritsa en matsked handkräm i min nyckelskål på tamburbordet. Hann inte ens försöka åtgärda den olyckan.

Eller skulle visst ha hunnit, för nu sitter jag och rullar tummarna (= skriver en bloggpost) på HUSLAB i väntan på stadens mammografi för gamla tanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar