måndag 10 januari 2022

Bring it on!

För några veckor sedan ringde de från Ruokaboksi och undrade om jag vill börja prenumerera på deras matbox. Eftersom jag sedan tjugoåringen flyttade ut och sedan butiksarbetet började mest har ätit färdigmat i olika former beslöt jag mig för att pröva. Jag kanske blir en hejare på matlagning, vem vet?

Man får sin låda varje måndag mellan klockan 14 och 22 och kan bestämma tisdagen innan om man vill ha den eller hålla paus. Jag har beställt den med tre recept som rekommenderas för 1-2 personers hushåll och min första leverans ska komma idag. Sjukt spännande! I fredag fick jag ett sms där de uppskattade leveransen med Bring till mellan 19-21. Passar utmärkt. Idag fick jag ett nytt sms där tiden uppskattades till 20-22. Jo men okej. När jag sedan loggade in för att tracka min leverans var den nya gissningen 21-23. 


I skrivande stund står det att den kommer senast 23.20. Det är ju tur att man inte är den kvällssömniga typen. 

Återkommer med rapport om hur det gick.

För övrigt har jag ont i varendaste en muskel efter att ha yogat i åtta dagar - och då talar vi inte ooooommmmm-stretching-yoga utan magmuskler och plankor och fan och hans mormor - och dessutom skidat sju kilometer på Hagalunds golfbana igår. 

I lördags promenerade jag till tjugoåringen  i Berghäll genom snöyra och förbi lite Lux-ljusfenomen. Jag övertalade ynglingen att möta mig halvvägs med löfte om sushi när vi kom fram. Han hade till och med mössa på när jag mötte honom vid Operan, ser man på! (Annat kan man säga om Syster som jag träffade på gården idag i minus tolv. "Håret kan pilas!" antar jag.)

Idag eftermiddag promenerade jag Brunnsparken runt och ut på Ugnsholmen, en fröjd för ögat och sinnet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar