tisdag 26 mars 2019

"Viikonloppuja!"

Idag på jobbet kändes det äntligen som att jag är on top of things. Nämnde stolt detta åt de kollegor som frågade hur det går. Några timmar senare knallade jag hemåt och vinkade glatt i korridoren och ropade "Viikonloppuja!"

On top of things en ganska fjärran känsla efter detta inträffande på en tisdag.

Har nyligen bytt arbetsrum och lämnade efter mig en lapp det det stod "En ole saanut kenkää - vielä - olen vain muuttanut toiseen huoneeseen ;)"

Självuppfyllande profetia måhända?

Tjugo i sex brände jag på längs hemgatan för att hinna slänga i mig ett mellanmål innan pilatesen klockan sex. I samma ögonblick fick jag meddelande av nittonåringen att han kommer på kvällspermis. Tvärbromsade vid S-Market och köpte hamburgaringredienser; dit for den pilatesen. Mina två följande kvällar är bokade i styrelseärenden men kanske jag går till gymet imorgon  bitti klockan sex trettio? 

Muahhaahhaa!

Imorse kurvade jag via nittonåringens nya hem Louhi där han stod på vakt vid Salutorget.




Av att provligga sängar igår blev jag mest matt. Försäljarna blev sneda av myötähäpeä när jag sa att jag nog vill ha en dubbelsäng ( - för att köpa en enkel skulle ju vara att helt slutligt ge efter för mitt öde och nog ska jag väl ha flaksi ännu nångång här i livet; på vilken tid detta ska ske har jag dock svårt att föreställa mig i dagsläget -) men blir sur av att betala för en halva som ingen sover i. Det svider tillräckligt att betala för en extra säng när man reser ensam, men att göra det även hemma? (Note to self: Man kanske inte ska shoppa dubbelsängar när man har pms.)

"Ota korttini, pidän tämän mielessä hinnoittelussa", ropade försäljaren i Unikulma efter mig.

Hemma lade jag två bäddmadrasser på varanda och sov som en stock. Drömde om olika män som ledde mig över smala broar och längs med klippskrevor samt bar mina väskor och köpte mig drinkar.