måndag 25 mars 2019

Choosing your battles.

Jag tillbringade större delen av min barndom ritande och skrivande i mitt rum. Mellan varven möblerade jag om eller blev kallad ut i skogen för att dra kvistar.

Mycket finns inte att tillägga om min weekend. Pynjade mest hela lördagen med ett nytt ritprojekt medan det regnade och stormade. Avrundade med bastu och två glas rödvin. På söndag stormade det fortfarande men solen sken och jag mindes plötsligt att skogshuggaren hade slagit mitt sly i vintras.

Om jag hade problem att få tiden att räcka till tidigare så ser det inte precis ljusare ut under de närmaste veckorna. Ska man jobba, motionera helst tre gånger i veckan, blogga,  illustrera, sitta i tre styrelser, hålla hushållet i skick, assistera närapå-vuxna-barn med deras stuff och dessutom dra kvistar..... så kan det vara utmanande. 

Sjuttonåringen fick ingen middag idag, för jag svepte en hemgjord grönsmoothie och gick och provlåg sängar och köpte en grönväxt till jobbet. 

Men - helgen på stugan var GULD.






Over and out.