torsdag 14 mars 2019

A good night's sleep.

Världen ser så mycket ljusare ut när man sovit gott. Vaknade visserligen klockan två vilket blivit min normala panikvakningstid och började tänka på ett kontrakt jag inte hunnit göra något åt, men lyckades lugna ner min hjärna och somna om. När jag öppnade rullgardinen var det ljusare indeed; min bil var snötäckt. 

Fy fan för vårvinter!

Men, var hos frissan ikväll och föryngrades något av de tio år jag lagt på nacken sen årsskiftet. Fick igår och idag saker och ting på jobbet till en punkt där jag känner att jag kan handskas med saker och ting. Må vara att den känslan går om imorgon, men nu är jag tillfreds. Och sen blir det weekend och jag kan ta itu med allt det jag inte haft tid för här hemma; skattedeklarationer, avkommarelaterat stuff, motion, personliga projekt, vänner och vin..... you name it. 

Och en ny säng! Jag behöver en ny säng. Efter att ha sovit i hotellsängar i en vecka kom jag hem och lade mig på min brits och vaknade med domnade armar och nackspärr och beslöt att det får vara nog. Till och med min nya IKEA säng på stugan funkar bättre än den här.