fredag 28 december 2018

Back to Work.

Åh fy fan.

Tung återgång till jobbet. Hade precis börjat landa i en kokong-mode så var det slut på jullovet, och det med besked. Men redan andra arbetsdagen gick lättare och det var ju ingen lång vecka precis.

Goda nyheter, även om det inte känns så just nu, är att min prövotid är slut och jag får tydligen gå på jobb i fortsättningen också.

Jullovet använde jag till att promenera, gå på gymet, äta julmat ( - mest romsmörgåsar, gravlax och smaskens pateér - ), irra omkring gråtfärdig på gravgården i en dryg timme eftersom inte höll på att hitta släktgravarna - hur genant? - dricka rödvin hopkrupen i en fåtölj hemma, dricka rödvin hopkrupen i en fåtölj på bio Maxim, läsa, se romantiska filmer och gråta så jag var rädd att grannarna skulle komma och knacka på, se mindre romantiska serier, sitta i mörker med bara gran- och stearinljus, hälsa på nära och kära, gå på teater (sjukt långsam men inte dålig Maria Brauns Äktenskap som var ungefär lika lyckat som undertecknads kärleksliv), djupsova, lyssna på musik, bada bastu och visualisera 2019.

Mycket avkopplande. 

Nästa jul reser jag till Mexico.