lördag 15 december 2018

Taxi driver.

Klockan ringde nio imorse för att kolla om jag vill gå på pilates klockan tio. Det ville jag inte. Steg upp halv elva och såg ut därefter när jag tittade mig i spegeln. Gav mig modigt iväg på spinning genom bitande kallt väder. När jag snöt mig i gymets tambur fick jag näsblod som jag lyckades stoppa, gömd under en trappa. Spinningtimmen visade sig vara inhiberad så jag klev in på pilatesen i stället; det var himmelskt. Som kompensation för den inhiberade timmen fick jag en papperskass med håvor. Det var en dricksflaska av vilka jag har tre från tidigare, en chokladdraperad proteinstång samt en burk kokosvatten. Den som känner mig vet vad jag tycker om choklad och kokos, men för övrigt var ju gesten översvallande.

Mitt intensiva drömmande fortsätter. Inatt förfogade jag ensam över en gul paketbilstaxi. Eller nåja, inte helt ensam, en geting surrande omkring med mig i förarutrymmet när jag körde omkring i stan med musiken på full volym. 

Dagens nostalgitripp: Crockett's Theme. 

Body Balance förra söndagen.