onsdag 5 juli 2017

Hip & Cool

Inatt kändes det som att jag inte sov just alls, men måtte ha gjort det i alla fall för drömde om ett störtat flygplan samt om hundar och hästar med felfria, bländvita tandrader som bet mig i armarna.

Efter en förhållandevis kaotisk arbetsdag släpade jag mig  motvilligt på avtalad golfrunda västerut. Den gjorde susen; tröttheten försvann nästan så fort jag greppade drivern. På vägen hem pratade jag om lifvet med min lånte sjuttonåring óch släppte av honom vid ett omtalat varuhus där han skulle köpa nya hörlurar som jag lovat betala.

När jag senare whatsappade honom att jag flyttat pengarna till hans konto frågade jag samtidigt vad förkortningen nvm som han använt tidigare betyder.

"Nevermind", svarade han. "Och tack för pengarna."
"OFC", svarade jag. "NP"
"Vilken cool och hip mamma jag har!"