torsdag 15 december 2016

tajming & balans

Tisdag kväll frös jag som en hund och hade ont från tårna till hårfästet. Slängde i mig ytterligare en Burana och ytterligare en kopp te med mjölk och honung och kröp skakande under täcket med en hög näsdukar och iklädd strumpor och nattskjorta, helt övertygad om att jag inte skulle komma upp ur sängen följande morgon.

Vaknade mot alla odds onsdag bitti som en ny människa och spenderade de följande aderton timmarna med nya och gamla kollegor på sales meeting åtföljt av sexrätters- och dryckers middag samt teambuilding över drinkar och nationsgränser. Fortsatte med samma tema efter fyra timmar sömn.  

Hyvä pössis - som jag inte kan översätta - energiserar mer än man någonsin kan föreställa sig.

Men: efter allt detta belönade jag mig själv, den sociala introverten, med följande: sushi och grönt te i hörnet av Nylandsgatan och Annegatan, städning av badrum samt undanfösande av diverse prylar från olika ytor i hemmet för uppnåendet av mentalt lugn, kaffe på soffan med fötterna i rakläge och stirrande ut i mörkret samt avslutningsvis med total avslappning i form av julkalenderillustrerande. Allt i total tystnad och i sällskap endast av några stearinljus. Sanatorium för själen. Balans. Total närvaro. Lycka. Återhämtning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar