onsdag 7 december 2016

Gränserna och jagjagjag

Skulle ha haft en timme tennis med pojkarna ikväll, men huvud och kropp sa stopp. Flugit och flängt så mycket att nu behöver jag hemmakvällar och lugn för att inte förvandlas till den jag förvandlades till i söndags till exempel. 

Note to self: Det här med gränserna för presterandet och tillagsvarandet. Med en ny vardag behövs nya tag, så är det bara. Learning over and over again att jag behöver egentid och på det ännu mera egentid. Utan tid och stunder för att landa i mig själv gör jag ingenting med alla de övriga livskomponenterna. 

Happinaamari ensin itselle, och så vidare.

I julkalendern på de sociala medierna skrev jag: Kom ihåg era julhälsningar. Som jag själv tänker strunta blankt i, bara så ni vet. Det är ju bara att titta in här så får ni era hälsningar! Men även detta gör jag för mig själv, inte för er, se ovan.



Hälsningar,

Opposite of extrovert. A person who is energized by spending time alone. Often found in their homes, libraries, quiet parks that not many people know about, or other secluded places, introverts like to think and be alone.
Contrary to popular belief, not all introverts are shy. Some may have great social lives and love talking to their friends but just need some time to be alone to "recharge" afterwards. The word "Introvert" has negative connotations that need to be destroyed. Introverts are simply misunderstood because the majority of the population consists of extroverts.

Källa: Urban Dictionary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar