onsdag 2 mars 2016

om ej om i vägen vore

En gammal bekant skickade mig en hälsning söderifrån och var på väg mot Palma. Jag blev tvungen att gräva fram några gamla bilder och längta tillbaka lite.




Så många nya ställen jag skulle vilja resa till, så många gamla ställen jag skulle vilja återse. 

Och i stället så sitter jag här - min dåre! - och söker jobb. Idag en full arbetsdag med två jobbansökningar, ett protokoll, hundra knäböj och några jobbsökningsrelaterade telefonsamtal, närapå euforisk av känslan av att göra något vettigt hela dagen.

En annan bekant sa för en tid sen över ett två glas vittvin att om hen var i mitt ställe skulle hen hyra ett hus någonstans och resa bort en tid.

Absolut. Om jag bara visste att mina barn hade en far (aj jo men det har de ju) och om jag bara visste om och att och när jag får ett jobb så skulle jag ta mitt pick och pack (läs pennor och papper och kamera) och flytta söderut någonstans bland kullerstenar och vin(rankor) och smidjärnsbalkonger. 

I detta läge? Förmår inte. 

I annat läge? Kan inte.

*stupid is as stupid does*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar