torsdag 24 mars 2016

en kulen natt natt natt

Tog en sväng till stugan med sextonåringen och hans kompis. Fjortonåringen stannade i stan för att besöka kyrkan ikväll. Han var mycket sur över kyrkbesöket och planen var att han skulle övernatta hos sin far efteråt, men han bad att få stanna ensam hemma hos oss i stället. 

Det går väl bra, sa jag, så länge du inte ordnar Black Tar Heroin party. Det lovade han. Ska väl bänka sig framför datorn med Mountain Dew och Kinderägg och njuta av hemfriden. Det kan jag väl unna honom.

Här möttes vi av en död mus och råkyla.  

"Lite kulit", sa sextonåringens kompis och så slog de sig ner insvepta i mössor och filtar framför brasa och medhavd Pleikka.

Kom att tänka på sången:

En kulen natt, natt, natt
min båt jag styrde
på havets vågade, vågade våg
så skummet yrde.
Och vart jag sågade, sågade, såg
på havets vågade, vågade, våg
långt ner i djupetti, petti, pe
en fisk jag såg, och det var du…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar