onsdag 23 mars 2016

några ord om bouncebackability

Människans förmåga att rycka upp sig? När man har en skrivbordslåda full av ratade jobbansökningar och ändå lyckas intala sig själv om så gott som varje jobb man söker att den här gången går det säkert vägen.

Tycks även ha överskattat kroppens bounce(back)ability och skaffade mig ett högst ovälkommet ryggskott i fredags på gymet. Kurerar med ibuprofen och självbedrägeri. Känslan tar mig ganska många år tillbaka i tiden, då jag senast råkade ut för motsvarande.

Och på tal om minnen: har slut på Nespressokapslar och beslöt pröva på snabbkaffe i stället. Vips, så var jag tillbaka på Costa Adeje, Teneriffa där jag senast drack pulverkaffe i brist på espressokokare i lägenheten. (Bryggkaffe är inte ett alternativ, blir av det först hyperaktiv och argsint, sedermera nedstämd, so I'd rather not.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar