lördag 9 januari 2016

Totutteleva Tammikuu

Bitarna faller på plats, skulle nästan våga kalla det flow.

När det ännu förra veckan såg ut som att jag skulle komma att flytta in i ett halvfärdigt kök och bygga IKEA skåp i dagar och veckor, ringde köksfirman och meddelade att de hiner installera på måndag. Betyder att resten av renoveringen *knack knack* blir färdig lagom tills jag flyttar in på torsdag.

Medan jag lät bli att oroa mig för tidtabellen ovan införskaffade jag med Fars hjälp delarna till IKEA-hack i fjortonåringens rum och med gemensamma krafter genomförde vi hacket idag och igår. Bilder kanske senare, när inredningen också är på plats.

Särskilt mycket strosande på stan har det alltså inte blivit men jag hann nog med lunch och ett glas torr Riesling på Sushibar. Skyller vindrickandet på nedtrappning efter semestern och upptrappning inför flytten. 

Promenerade till slut hem till Skeppsredaregatan genom ett drömskt snöfall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar