onsdag 6 januari 2016

Meltdown

Fick i går en smärre meltdown av den fasansfulla röran här i lägenheten - i varje hörn en IKEA kass med antingen rent eller smutsigt byke, allt kontorsmaterial, printer och laptop i köket (pga ett bord på reparation), en miljon borttappade saker, hemmet fullt av bulkiga resväskor, golfbagar, sandiga handdukar, böcker, tidningar, tomflaskor, öppnad post, oöppnad post, disk, damm, iskyla och sammanlagt nästan tre och en halv meter grisögda tonåringar som inte satt sin fot utomhus på två dagar.

Grabbade tag i mina hörlurar (när jag hittat dem), packade min gymväska (efter att argsint muttrande och irrationellt skuldbeläggande av söner ha sökt mina skor överallt, och hittat dem, i golfbagen såklart) och klampade ilsket iväg till löpbandet där jag ungefär en och en halv kilometer senare redan log åt allt. Bastu och cider på så kändes livet ännu lättare.

Imorse vaknade jag innan åtta, höll på att halka omkull på glansig fläck på golvet, kokade över gröten och åt den med tre koppar kaffe, iklädd sockor, väst och halsduk. Vid tio kom det unga paret som köpt min soffa på Tori.fi och avhämtade den. Den frigjorda golvytan gör det lättare att andas, i synnerhet efter att jag tryckt in alla resväskor och udda prylar i tonåringarnas rum - det fanns ju ingen golvyta där från början heller så de lär inte lida.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar