fredag 22 maj 2015

Löpningens magi och de franska strecken

Dygnet i franska streck:

- en mycket artig datornisse dök upp igår kväll, bytte grafikkortet, tog betalt och försvann. Trettonåringen spelar högljutt även om kortet tydligen var "sjukt mycket sämre än det förra" och "grym scam firma" för "det här har ju typ 50 FPS när mitt förra hade 150". Själv rekommenderar jag firman anytime (http://www.atkpiste.fi/)
- så vansinning trött idag att gjorde skäl för mitt öknamn från barndomen, "Mompis Hängöga"
- det finns jobb som ingen, ingen människa borde behöva göra
- detta slag av jobb gjorde jag i eftermiddag, trots allt, och gastade mellan varven "tämä ei ole todellista, olen saanut kenkää ja silti teen tätä!"
- var mycket deprimerad och utmattad, helt tom på hopp och framtidsutsikter
- kom hem, släppte väskorna i tamburen och lade mig platt på soffan och sov en timme (Pluspoäng till mig: kan i dagens läge lägga mig platt på soffan och sova en timme när andan faller på. Tog år att lära mig detta.)
- steg upp, drog på mig trikåerna och sprang iväg. Först i sol och sedan i motvind.
- kom hem, dansade lite, diskade lite och var med ens full av hopp och framtidsutsikter
- badade bastu, drack en Crowmoor Dry och läste en Anna
- konverserade barnuppforstran med barnens far som dök upp för att diskutera femtonåringens totally-out-of-hand-penga-användning med mig och femtonåringen, som tyvärr inte var på plats utan lade luren i örat från en ad-hoc-klassträff
- barnens far och övriga närvarande fick i alla fall middag och blev lite klokare även om trettonåringens input begränsade sig till "jag är väl ingen förälder väl", vilket han ju hade rätt i (och förresten, när den biologiska klockan tickade på nittitalet var det ingen, ingen som berättade att barnuppfostran är så här svårt)
- slog mig ner med ett glas rosevin och ritade lite -> lycka och flow


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar