tisdag 19 maj 2015

Dammogert i väntan på "efter".

Nyser. 

("Måste du alltid ROPA när du nyser, det låter skrämmande", säger trettonåringen. Kan inte nysa kvinnligt. Kan inte heller nysa med ögonen öppna, kan ni?)

Spenderade söndagen på Kaserngatan med att gå igenom allt det vi inte tog med till Söderhemmet och besluta vad som skulle kastas bort, vad sparas och vad eventuellt doneras vidare. Jag hade stor hjälp att trettonåringen och vi sorterade raskt och beslutsamt, helt ense om att femtonåringen skulle ha velat spara minst hälften av det vi slängde, men han valde att utebli och får ta konsekvenserna.

Även om jag trodde att vi inte hade så mycket prylar eftersom jag under årens lopp blivit allt bättre på att slänga bort saker utan samvetskval så möttes vi av ett fyrtiotal bälten, ett trettiotal handväskor, tiotals och tiotals filmer, PC spel, WII spel och DS spel, tomma spelfodral, flertalet DELL strömkablar utan tillhörande dator, opar strumpor, flertalet odefinierbara elektroniska prylar, bruksanvisningar till apparater vi inte längre har, glasögon jag aldrig mer skulle visa mig i eller se något genom heller för den delen, apparater som vi aldrig använt, högtalare vi aldrig lyssnat på och pennor, kort, häften och urklipp som ingen någonsin kommer att använda.
 
Allt detta är nu borta. (Eller nästan allt. Det finns ännu lådor kvar med texten STUFF som vi antagligen lika bra kunde ha gjort oss av med om vi en gång klarar oss utan dem i åtta månader.)
 
Nåväl, lite nostalgi kanske man kan spara i ett oppiskåp någonstans.
 
Hursomhelst, lägenheten är så tom som den kommer att bli och renoveringen kan börja. Efter att ha förpassat alla inredningsplaner någonstans djupt in i bakhuvudet under de senaste veckorna - eftersom min kapacitet helt enkelt är begränsad och jag har en sjudagars elohiiri och minnesförlust efter allt flyttande och städande - får jag nu gräva fram inspirationen igen och sakteliga börja fatta beslut.
 
Passade på att knäppa några bilder "före". These are not pretty, aj aj mitt estetiska öga. Men det är väl ingenting jämfört med bilderna ja eventuellt kommer att ta "during". 
 
I väntan på "efter".














En suddig selfie slank visst med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar