fredag 15 maj 2015

Den första glassen

Barnen bor hos sin far denna vecka, vilket ju kan tyckas märkligt eftersom trettonåringen är här hela tiden. Jag låter mig inte bländas av någon slags tro på att jag är så älskvärd att han inte kan hållas borta, utan sanningen är att han spenderar all tid han kan vid sin fasta dator, och den finns ju här. På den spelar han dag ut och dag in med de där svenskarna som jag berättade om eller de där fräcka ryssarna eller sina helt vanliga vänner som Reiska och Jakke och det hörs en jämn svada på än rikssvenska, än flytande engelska, än finlandssvenska, än helpdesk-indiska men tyvärr aldrig aldrig någonsin finska. (Ja utom enstaka hei herää!)

Hursomhelst, efter en ensam dag på kontoret där jag talat endast med min spegelbild på toaletten, i nyktert tillstånd märkväl, är det tacksamt med sällskap här. Lockade ut trettonåringen på en Penny-runda och vårens första glass. 

Vackert, vackert, blir helt lyrisk av dessa långa skuggor, men oj vad kallt i luften ännu.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar