onsdag 7 januari 2015

Stockholmsvyer


Vanligtvis har mina Stockholmskryssningar gått ut på att jag, oberoende av sällskap, druckit lite för mycket rödvin på båten, tagit en överprissatt taxi in till City, sprungit Drottninggatan upp och ner i ett par timmar och köpt så mycket jag hunnit, smällt i mig en hamburgare någonstans mellan varven och sen tagit en taxi tillbaka till hamnen för att dricka eventuellt ännu mera rödvin på tillbakavägen.

Den här gången reste jag ensam och den enda konkreta planen jag hade var att titta in på Fotografiska på vägen till hotellet. Utöver det gjorde jag bara vad som föll mig in. Slutresultatet var att jag aldrig ens hann in till City. Stockhom visade sig från sin bästa sida med några minusgrader och klar sol. Följaktligen promenerade jag omkring längs stränderna kring Gamla Stan, Söder och Skeppsholmen, njöt av utsikten och de vackra vyerna, helt utan krav eller tidspress.










Det känns som om jag sett en helt ny sida av Stockholm. 
Fick nog rödvin också, så ingen fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar