onsdag 14 januari 2015

Ett varv på Moderna Museet

Att jag tog en sväng till Moderna Museet under min Stockholmsvistelse berodde snarast på att jag aldrig satt min fot på Skeppsholmen och för att jag drog mig för att ta mig in till City. Huvudutställningen var Fritsch Koons & Ray Skulptur efter Skulptur där man av någon anledning inte fick använda vanlig kamera men nog mobil. Ingen aning om varför - de flesta mobiler tar minst lika bra bilder som en "riktig" kamera så vet inte vem eller vad de trodde sig skydda med den här regeln.


Skulptur efter skulptur, allting är relativt, de var väl sådär tio och jag begrep inte just någonting av dem. 

Den permanenta utställningen gick jag också igenom. Där fick man ta till systemkameran. 

Vad kan jag säga?



I mitt cirkulerande klampade jag av misstag in i ett rum där det pågick renovering.  


(Trodde jag.)


Men också här var läget fantastiskt och jag var nog inte den enda 
som var mest imponerad av utsikten.



Helt oberörd gick jag trots allt inte därifrån:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar