söndag 21 februari 2021

Slasksöndag

 Så här såg det ut på min promenad på stan idag:


 
Inte så mysigt, men vad kan man säga? Allt har sin tid.

Jag ämnade gå på Vivian Maier-utställningen på K1, men den var full av folk. Inte helt oväntat, eftersom bara en handfull muséer är öppna.  Ställde mig snällt i kön men efter att jag snutit mig så jag fick näsblod smög jag iväg och tog hand om det runt hörnet, varefter jag tröstade mig med att gå till Others & Stories och köpa ett par mossgröna, vidbuntade byxor som jag kanske aldrig kommer att använda. Vem vet. Vivian Maier får vänta; utställningen en pågår till 18 april, om inte de nya restriktionerna stänger den också.

Spenderade nästan en vecka på landet. Fyra skidturer hann jag med under det att. Gjorde hemlagad tomatsoppa för första gången i mitt liv, mycket god. 



(Behöver ju inte dela med mig om episoden med den nya mixern från Tokmanni vars lock hux flux lyfte trots att jag höll i det. Detta medan blendern innehöll kokhet tomatsoppa. Min köksmatta skäms nu på rulle och tur i oturen att det inte blev spår av brännskadan i handflatan.)




Skidandet förlöpte bättre än bilden antyder; inga incidenter där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar