söndag 12 juni 2016

Kvoter och skott

Spenderade fredag kväll på väninnans disputationsfest med sittande middag, band och dans. När man märker vad andra människor hinner med och klarar av - fostrar barn av olika storlekar och åldrar, opererar ihop folk och doktorerar vid sidan om - så känner man sig som en förhållandevis onyttig individ, looking back at the year that passed. Men kvällen var rolig och dans- och vinkvoten väl fylld, för stunden. 
 
Lördagen var mindre produktiv men lyckades i alla fall vandra ett antal kilometer på stan, äta första (tredjedels) pizzan på vad jag tror måtte vara flera år samt föra fjortonåringen på hans LAN-party. När vi anlände och bar upp hans attiraljer satt redan fem av hans vänner uppkopplade och där lär de ha suttit hela natten, utan en blund i ögonen. Fjortonåringens humör idag är helt i linje med antalet timmar av nattsömn. Föreställ er hans förtjusning när han insåg att han ska transporteras till ett läger i finska imorgon bitti? 
 
Körde själv i förmiddags iväg för att fira en nybakad student - sönernas styvkusin blir det väl - med en delikat buffet som avrundades med aderton hål golf på Gumböle. Studenten kronade sin dag med ett hole-in-one på hål nummer två. Det firades naturligtvis med champagne och tur i turen var att klubben var förhållandevis folktom. Jag kronade min dag med ett ryggskott som infann sig någonstans efter de första nio hålen när jag böjde mig ner och grävde i min golfbag. Golfkvoten därmed fylld, för stunden.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar