onsdag 15 juni 2016

Catch & Release

Intensiv dag på Helsinki Design School där vi presenterade våra portfolios i tur och ordning. Min egen - som ständigt lever och som fokuserar på illustration; rita bör man annars dör man - hittar ni i högra kanten av bloggen eller här: www.bopo.fi. Sista kursdagen är imorgon och sen borde jag styra kosan mot nya utmaningar. Mest av allt önskar jag att ett jobb flyger in genom mitt öppna fönster någon solig morgon så att jag kunde tillåta mej en mental semester. Fysisk eller konkret semester har jag ju hela tiden men håller på att bli knäpp av frustration och dåligt samvete när jag dillar omkring på stan dagarna i ända utan målsättningar. Hört detta förr?

Vill inte bli påmind om dessa tankar om och när jag någon gång igen sitter med axlarna vid öronen under ett lysrör i någon överluftkonditionerad kontorsbyggnad och beaebetar Excel-filer och önskar att jag kunde dilla omkring på stan utan målsättningar.

Tidiga kvällen spenderade jag på trappbalkongen i gassande värme och slutet av kvällen i soldis på Cock's terrass med Syster samt Bror och Svägerska som dök upp från ingenstans. Catching up, as we had not met for days. Staden är liten. 

Här hemma är det så tyst att jag hör bara klockan ticka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar