söndag 22 februari 2015

Vårvintervånda

Detta är inte min årstid. Detta är verkligen inte min årstid. 

Det har ingenting att göra med det ruggiga vädret, tvärtom, ju mera tilltagande ljus dess jobbigare känns allt. Till all lycka blir det alltid mörkt, förr eller senare. Då får jag ro i själen.

(Sommarljuset är inte ett problem. Då har mitt psyke redan hunnit ifatt. Men vårvintern, denna brutala väckning ur kamosluddet - nej tack. Att jag dessutom har en eller två mindre trevliga utmaningar att fundera på om morgonnatten gör ju inte saken bättre precis.)

Men jag gör vad jag kan för att mota en annalkande vårvintervånda. Dagens recept:
  • ett nystädat hem
  • sushi och vittvin till lunch
  • rent - och dessutom vikt och sorterat, hör och häpna - byke
  • besök av en rödhårig son som jag fick bjuda på middag
  • dagens ultimata räddning: en sväng till gymet

Och det funkar, det gör det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar