onsdag 25 februari 2015

Kamelen

Ska idag vid ettiden åka och titthålsoperera en ligamentskada i handleden. Har fått strikta order om att inte äta och dricka på sex timmar. Steg upp halv sju och vräkte i mig ett enormt morgonmål med youghurt, mysli, saftsoppa, kaffe, vatten och klementiner.

Även om jag visualiserade hur det sista vattenglaset spred sig i hela kroppen och lagrades som på en kamel är jag nu, klockan åtta femtiofem, redan vansinnigt törstig. 


Det kan ju ha något att göra med att jag sedan jag steg upp har tvättat badrummet, dragit igång en sats byke, tömt och fyllt diskmaskinen, torkat damm i alla rum, tömt alla skräpkorgar, samlat ihop alla gamla tidningar och mellan varven cirklat omkring som en osalig ande.

Ska nu de återstående timmarna försöka sitta blickstilla på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar