måndag 9 maj 2022

A cappella, blues och zoo.

Det gick ju sådär med utmaningen, men här är jag nu igen. 

I lördags var jag med Bror och Svägerska och en hop av deras vänner på långkväll. Innan det träffade jag två väninnor på skumppa på Bulevarden vid tresnåret, varefter jag på grund av det plötsliga regnet och avsaknaden av paraply tog två spårvagnar och en halv språngmarsch till Finnjävel på Musikhusets Etkot. Mycket god trerätters meny och några glas vin, innan vi förflyttade oss till Musikhuset för att närvara när A cappellagruppen Rajaton i samspråk med Vantaan Viihdeorkesteri gjorde en tribut till Queen. Wow, alltså! Så stämningsfullt och medryckande och vackert. 



Därifrån tog vi oss över gatan till Storyville där vi var hungriga igen och åt nattmål, innan vi började diskutera olika mer eller mindre lyckade kärleksrelationer, varvat med vildsint dansande till Unna & Helge Tallqvist Bluesband. 

Söndag eftermiddag skickade jag whatsapp till min yngre son som överraskade mig med att gratulera mig på Morsdagen ( - "du har ju guilt-trippat mig så många gånger när jag inte gratulerat dig på din födelsedag" - ) och med att hänga med mig till Högolmen. Om man bortser från hagelskuren och den kalla blåsten och att en fyraåring upplyste oss om att vi gick motströms i Amazonas-huset, så var det en mycket trevlig utfärd. Vi retade tjugotvå-åringen (som älskar djurparker) med bilder av tigrar, björnar och apor. Då önskade även han mig en glad morsdag, så kvoten fylldes, antagligen för första gången någonsin. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar